Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

TREBA LI UDRUGA IMATI VIRTUALNOG ASISTENTA ?

Slika: TREBA LI UDRUGA IMATI VIRTUALNOG ASISTENTA ?

Obzirom na često vrlo veliki broj rutinskih svakodnevnih poslova i zadataka nužnih za poslovanje udruge, treba li se razmotriti opcija angažmana virtualnog asistenta?

Obzirom na često vrlo veliki broj rutinskih svakodnevnih poslova i zadataka nužnih za poslovanje udruge ovo je praktično rješenje koje donosi značajno olakšanje i rasterećenje osoblju. Ono se tada može posvetiti važnijim poslovima koji su ključni za udrugu i aktivnostima koje se odnose na njezine ciljeve, misiju i viziju.

Vrlo često u slučaju zatrpanosti poslom i preopterećenosti osoblja administrativnim i drugim tekućim poslovima nužnim za funkcioniranje udruge smatraju da im je jedina opcija zapošljavanje novih radnika. Ipak, to često nije najprikladnije rješenje iz razloga što pronalaženje odgovarajuće osobe sa potrebnim kompetencijama i stručnošću je dugotrajan proces i puno su veći troškovi osoblja što predstavlja problem za udruge koje raspolažu odgovarajućim buđetom. Odlično rješenje je za takve situacije angažman virtualnog asistenta. Virtualni asistenti idealna su opcija u slučaju kada jednostavno želite izbjeći svu gužvu i stress koji dolazi sa angažmanom novog osoblja, od samog procesa zapošljavanja do treninga i obuke.

Postoje mnoge prednosti koje udruzi može donijeti virtualni asistent. Neke od najznačajnijih prednosti su sljedeće:

a) Angažmanom virtualnog asistenta udruga može značajno uštediti

Virtualni asistenti su neovisni, vanjski suradnici koji ne rade u prostorijama udruge. Oni se čak ne moraju nalaziti niti u istoj državi u kojoj djeluje udruga. Npr. ne treba im osigurati uredski proctor, namještaj, računalo, telefon, niži su troškovi osoblja i sl. Ušteđena sredstva može uložiti u realizaciju i unapređivanje svojih ključnih program ai projekata čime će i donator ii klijenti biti zadovoljniji. Time će udruge značajno unaprijediti svoj profesionalni image.

b) Virtualni asistenti raspolažu strućnošću i vještinama koje su udruzi potrebni a za koje osoblje udruge nije specijalizirano

npr. ukoliko nitko od zaposlenog osoblja nije specijaliziran za pisanje npr. pisama namjere, tekstova za web stranice ili postova na društvenim mrežama angažman virtualnog asistenta koji bi kreirao sadržaj za blog, web stranice odnosno društvene mrežei osiguravao konstantno nove tekstove značajno će povećati popularnost udruge a time će i promotivni efekt biti veći s obzirom da je prisutnost na društvenim mrežama izuzetno bitna.

Virtualni asistenti su fleksibilni i mnogi su voljni ići i izvan okvira poslova koji su ranije definirani osiguravajući time npr. administrativnu podršku a istovremeno obavljajući i druge poslove.

Najčešći razlog zašto udruge angažiraju virtualne asistente je u tome što štede na treningu i stručnom osposobljavanju novih zaposlenika.

Virtualni asistent može raditi:

- sve poslove koji ne zahtijevaju fizičku prisutnost u udruzi.

Mogu pomoći u odgovaranju na e-mail, kreirati sadržaj za web stranicu, kreirati i objavljivati sadržaje na društvenim mrežama, virtualno prisustvovati sastancima , kreirati pozivnice, zahvalnice, pisma namjere i sl. Prilikom pripreme različitih događanja, kampanja, prezentacija, intervjua i sl. osoblje udruge vrlo često ne stigne se posvetiti npr. odgovaranju na telefonske pozive, e- mail poruke, upite klijenata putem društvenih mreža…

Udruge se često suočavaju s problemom kako učinkovito upravljati bazom podataka. Vezano za klijente, donatore, zaposlenike i volontere ogromna je količina podataka koje je potrebno obraditi.

Ovo je lista nekih poslova koje udruga može prepustiti virtualnom asistentu:

- praćenje e- mail poruka i odgovaranje na njih

- kreiranje vremenskog rasporeda sastanaka i dogovaranje sastanaka

- rezerviranje putovanja za članove osoblja

- obavljanje telefonskih poziva u ime udruge

- obavljanje različitih poslova za potrebe realizacije projekata i kampanja udruge

- popunjavanje izvještaja koje udruga treba dostaviti

- praćenje naplate naknada

- pisanje računa i naloga za praćenje

- obrada i kreiranje baze podataka i unos podataka

- vođenje društvenih mreža

- e-mail marketing i kreiranje newslettera

- komunikacija s donatorima

- organizacija evenata (virtualni management)

- kreiranje materijala za stručni trening osoblja

- administrativna podrška

- organizacija sastanaka uprave

- podrška ljudskim potencijalima

- branding na društvenim mrežama

- organizacija i upravljanje online fundraising kampanjama

- wab chat

- web dizajn i upravljanje domenama

- hosting IT

Što treba imati na umu prilikom angažmana virtualnog asistenta?

Precizno definirajte svrhu zašto angažirate virtualnog asistenta. Hoće li on obavljati niz različitih poslova ili su vam potrebni samo za obavljanje određenog specifičnog posla. Mnogi virtualni asistenti se specijaliziraju za pojedina područja. Zato tražite nekog tko je specijaliziran upravo za zadatke koji vam trebaju. Iako nemaju tradicionalan uredski posao (premda neki od njih mogu imati i redovan posao), većina ih ima mnogo zadataka koje trebaju obaviti. Ukoliko je asistent dao satnicu u kojoj je na raspolaganju, poštujte taj raspored.

Sve se svodi na komunikaciju. Budite otvoreni i iskreni prilikom intervjua za posao. Jasno im stavite do znanja što od njih očekujete. Pažljivo ih slušajte i razmotrite sve njihove dileme oko rasporeda, plaćanja i opsega posla. Iskrena komunikacija osigurati će kvalitetan i obostrano koristan poslovni odnos od samog početka.

Započnite pomalo. Angažirajte virtualnog asistenta kako bi realizirao jedan projekt ili radio za udrugu npr. nekoliko sati tjedno.

Kada je pravi trenutak za angažiranje virtualnog asistenta?

U trenutcima prenatrpanosti poslom može se reagirati impulzivno pa angažirati osobu koja ne odgovara profile koji trebate ili joj jednostavno niste u mogućnosti ponuditi odgovarajuću plaću za taj posao. S novim projektima dolaze i novi zadaci. Ukoliko poslovi postaju sve zahtjevniji i sve je više posla koji se ne stiže na vrijeme obaviti idealan je trenutak da one administrativne i ostale rutinske poslove prepustite virtualnom asistentu.

S porastom poslovanja udruge potrebno je prilagoditi se promjenama koji s tim dolaze. Inovacije su jedan od elemenata koji udruga ne smije zanemariti. Potrebno je pratiti nove trendove i u tom smislu prilagođavati poslovanje udruge. Nikako se ne može dozvoliti prepuštanje rutini. Budite otvoreni za nove ideje, odvažite se ići izvan postavljenih okvira. Upravo tu dimenziju može u poslovanju udruge donijeti virtualni asistent.

Izvor: časopis Udruga.hr